Rynek samochodowy w Warszawie

Warszawa jest stolicą Polski. To także największe miasto w Polsce. Posiada jeden z najnowocześniejszych systemów transportu publicznego w Europie, rozbudowaną sieć autobusów i tramwajów, która obejmuje niemal wszystkie obszary Warszawy i jej okolic, a także podziemny system metra. Warszawa jest popularnym kierunkiem turystycznym z wieloma historycznymi budynkami i zabytkami, co powoduje wzmożony ruch, nawet przy tak dobrej sieci komunikacyjnej.

Przemysł samochodowy to jedna z najbardziej dochodowych gałęzi przemysłu na świecie. Warszawa, jako stolica z rozwiniętą motoryzacją to miasto, które ma wiele w tym temacie do zaoferowania kupującym – posiada wiele salonów, komisów i firm samochodowych z modelami, których ceny wahają się od wyjątkowo niskich (zaczynających się od tysiąca złotych) do takich, których wartość przekracza kilka milionów złotych. Warszawa to jednak wciąż świetne miejsce na znalezienie okazyjnej ceny na nowe lub używane samochody. Dostępnych jest wiele różnych typów samochodów, zarówno wśród używanych modeli jak i tych z salonu.

Auta z Warszawy na sprzedaż

Rynek samochodowy w Warszawie jest bardzo konkurencyjny. Dostępnych jest wiele różnych typów samochodów, a ceny są bardzo zróżnicowane. Cena używanego samochodu będzie zależeć od jego przebiegu, wieku, stanu i modelu. Jeśli chciałbyś kupić używany samochód w Warszawie, powinieneś być przygotowany na targowanie się ze sprzedawcą lub dealerem.

Warszawa jest jednym z najlepszych miejsc do kupowania samochodów w Polsce, ze względu na bogatą ofertę i konkurencyjne ceny – ceny samochodów w Warszawie są jak na stolicę stosunkowo przystępne. Sprawdziliśmy portal ogłoszeń motoryzacyjnych, żeby sprawdzić ogólny stan rynku – dostępność modeli i ich ceny. Jeśli chodzi o samochody osobowe Warszawa ma aktualnie dostępnych ponad 4000 sztuk na sprzedaż, z czego większość to auta z drugiej ręki. Najtańsze modele zaczynają się już od 1 000 PLN i jest to na przykład Ford Focus z 1999 roku, Peugeot 206 z 2001 roku czy VW Golf z 1999 roku. Za około 10-letnie modele musimy zapłacić od około 22 tys. zł w górę – najtańsze modele to np. Citroen C4 z 2013 roku, Opel Corsa z 2014 roku czy Renault Megane z 2016 roku.

Wiadomym jest, że cena zależy od marki, roku produkcji czy wyposażenia. Za samochody osobowe, które są komfortowe, niezawodne i stosunkowo młode musimy zapłacić około 50 tys. zł. Górnej półki cenowej tak naprawdę nie ma. W Warszawie dostępne są na sprzedaż używane modele Rolls Royca, których ceny oscylują w okolicy bagatela 1 800 000 zł!