Najmniej awaryjne auta osobowe w 2021 roku

Poranek w Poniedziałek, jak co dzień. Wychodzisz do samochodu i już po minucie wiesz, że nie pojedziesz. Samochód ma awarię. Spotkałeś się z tym? Nie tylko Ty. Badania awaryjności aut są już tradycją, co roku otrzymujemy przegląd najmniej awaryjnych aut osobowych.

ADAC opracowuje ranking awaryjności przedstawiający  samochody najrzadziej i najczęściej wymagające interwencji mechaników. W raporcie sprawdza się głównie częstotliwość usterek mających głównie wpływ na bezpieczeństwo jazdy i eksploatację. Raczej nie bierze się pod uwagę awarie, które mogą przydarzyć się na drodze, bo to już kwestia statystyk ujętych w innych raportach. Ostatni raport to wynik wzięty z 9 mln przeglądów aut.

Liczby widoczne przy modelu to odsetek aut, które miały problemu podczas badania technicznego.

Najmniej awaryjne samochody

Czyli te, które są uważane za godne zakupu, ze względu na dużą niezawodność. Można uznać, że te samochody używane były z powodu najmniejszej awaryjności na celowniku kupujących.

Segment A

Toyota Aygo (4,7) gdzie kłopoty obejmowały najczęściej sprzęgło. Skoda Citigo (10,7) – instalacja elektryczna. Seat Mii (11,5) – hamulec postojowy i klocki hamulcowe.

Segment B

Mini (4,5) wedłgu statystky zawodziło sprzęgło, Audi A1 (5,7) tu słabymi punktami są przewody zapłonowe i wtryskiwacze. Mitsubishi Space Star (6,8) głównie świece zapłonowe.

Samochody kompaktowe

Audi A3 (1,8) jedynym w zasadzie problemem był wąż układu chłodzenia. BMW serii 1 (4,1): cewka zapłonowa, rozrusznik, moduł zmiennych faz rozrządu, łańcuch rozrządu a w BMW serii 2 (4,5) nie wskazano szczególnie awaryjnych podzespołów.

Pojazdy osobowe klasy średniej

BMW serii 4 (3,3) w tym modelu nie wskazano szczególnie awaryjnych podzespołów. BMW X3 (3,5) SUV sprawiał kłopoty z rozrusznikiem, alternatorem, łańcuchem rozrządu i turbosprężarką. BMW serii 3 (4,2) różnorodne usterki, m.in.: łańcuch rozrządu, rozrusznik, pompa paliwa, wąż układu chłodniczego, regulator wałka rozrządu, przekaźniki elektryczne, zamek drzwi po stronie kierowcy, cewki zapłonowe.

Najbardziej awaryjne samochody

Segment A

Fiat 500 (26,6) – akumulator, wąż układu chłodzenia, dźwignia zmiany biegów, cewki zapłonowe. Smart Fortwo (32,7): rozrząd, przekładnia biegów, akumulator, świece zapłonowe, rozrusznik, alternator, sprzęgło, silnik oraz immobiliser. Smart Forfour (32,8) awarie dotyczył głównie rozrusznika, akumulatora oraz układu wydechowego.

Segment B

Ford B-Max (16,2) w tym aucie zawodził akumulator i pompa paliwa. Opel Meriva (24,3): akumulator, pompa cieczy chłodzącej, EGR, zautomatyzowana skrzynia biegów, wąż układu chłodzenia, blokada zapłonu. Renault Clio (25,5) problemy sprawiały akumulator, rozrusznik, czujnik położenia wału korbowego, immobiliser.

Samochody kompaktowe

Opel Zafira (20,5) w tym modelu ulegały awarii akumulator, EGR, rozrusznik, układ wydechowy, immobiliser. Renault Kangoo (24,4): akumulator, magistrala CAN, układ elektryczny, pompa paliwa, świece zapłonowe, rozrusznik, alternator, czujnik wału korbowego, immobiliser. Renault Scenic (28,7) w nim problemy sprawiały: akumulator, wtryskiwacze, świece zapłonowe, rozrusznik, czujnik wału korbowego, napęd rozrządu.

Pojazdy osobowe klasy średniej

Ford Mondeo (25,8) problemów występowały z akumulatorem, pompą paliwa, EGR oraz rozrusznikiem. Opel Insignia (27,0): akumulator, przewód ssący turbosprężarki, EGR, silnik. Seat Alhambra (27,2) interwencji występowały w przypadku akumulatora oraz EGR.